Jämförelse

Nu har jag skrivit om vad Vänsterpartiet tycker om sjukvård och vad Kristdemokraterna tycker. Min slutsats blir att om jag fick rösta skulle jag rösta på Vänsterpartiet. Varför? Jo jag tyckte att de hade mer att komma med, bättre planer om hur det ska bli bättre, mer alternativ. Kristdemokraterna beskrev mycket bättre om hur många dagar det skulle förändras osv, men jag tyckte Vänsterpartiet var bättre.
Men vad de strävar efter tycker jag att Kristdemokraterna var överlägsna! Jag verkligen gillade det de säger. Deras tankar, de gick mer in på djupet, hur människorna ska få det bra, i alla åldrar. Från arbeten till ekonomin i samhället, från barn till gamla, skolor, skatter m.m. De skrev väldigt mycket personliga saker, att alla ska få bestämma över sig själva, ingen annan kan göra det. Det gillade jag mest av allt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag gillar att du jämför samma frågor från olika partier. Det märks att du verkligen funderar och försöker förstå partiprogrammen (vilket absolut inte alltid är det lättaste), bra jobbat!

2010-09-09 @ 21:18:14
URL: http://nineinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0